7 клас І семестр хімія
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практичні роботи |
1. |
|
Хімія – природнича наука. Хімія в навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії Інструктаж з БЖД. |
|
2. |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з устаткуванням кабінету хімії та лабораторним посудом |
|
3. |
|
|
Практична робота 1. Правила ТБ під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Будова полум’я. |
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|||
4. |
|
Речовини. Чисті речовини й суміші |
|
5. |
|
Атоми, молекули, йони. Хімічні елементи, їх назви та символи. |
|
6. |
|
Поняття про періодичну систему хімічних елементів Д.І. Менделєєва |
|
7. |
|
Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса хімічних елементів. |
|
8. |
|
Розмаїтість (багатоманітність) речовин. Прості та складні речовини.Л.Д.1 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин |
|
9. |
|
Метали й неметали. Дем. . Зразки металів і неметалів |
|
10. |
|
Хімічні формули речовин Валентність хімічних елементів |
|
11. |
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю атомів елементів. |
|
12. |
|
Визначення валентності за формулами бінарних сполук. |
|
13. |
|
Контрольна робота |
|
14. |
|
Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою. |
|
15. |
|
Масова частка елемента в речовині |
|
16. |
|
Обчислення масової частки елемента в складі речовини. Розв’язування задач на визначення хімічних формул за масовою часткою елементів, що входять до складу речовини. |
|
ІІ семестр |
|||
17. |
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують Дем. Хімічні реакції, що супроводжуються: виділенням газу, випадінням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом |
|
18. |
|
|
Практична робота Дослідження фізичних і хімічних явищ |
19. |
|
Фізичні та хімічні властивості речовин. Способи вивчення хімічних речовин і явищ. Спостереження й експеримент у хімії. Л.Д.2 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин |
|
20. |
|
Закон як форма наукових знань. Закон збереження маси речовин. Д. Дослід, що ілюструє ЗЗМР |
|
21. |
|
Хімічні рівняння Л.Д.3 Проведення хімічних реакцій |
|
22. |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття» |
|
23. |
|
Контрольна робота |
|
Тема 2. Прості речовини:метали та неметали |
|||
24. |
|
Прості речовини метали й неметали. Оксиген. Кисень, склад його молекули. |
|
25. |
|
Проста речовина кисень. Фізичні властивості кисню. Одержання кисню в лабораторії. Реакції розкладу. Поняття про каталізатори. Д. Одержання кисню з калій перманганату, гідроген пероксиду. Збирання кисню шляхом витіснення води. Виявлення кисню |
|
26. |
|
Хімічні властивості кисню (Вз. з вуглецем, сіркою, фосфором). Реакція сполучення. Поняття про оксиди. Д. Спалювання неметалів (фосфору, вуглецю, сірки) у повітрі та кисні |
|
27. |
|
|
Практична робота 3. Одержання кисню в лабораторії та вивчення його властивостей |
28. |
|
Поняття про оксиди. Окиснення. Горіння. Умови виникнення і припинення горіння. |
|
29. |
|
Кругообіг кисню в природі. Використання кисню, його біологічна роль. |
|
30. |
|
Ферум. Залізо. Фізичні та хімічні властивості заліза: вз. з киснем, сіркою. Л.Д.4. Вивчення фізичних властивостей заліза. Д. Взаємодія заліза із сіркою. Спалювання заліза в кисні. |
|
31. |
|
Поширення Феруму в природі. Використання заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах |
|
32. |
|
Прості речовини. Кисень. Залізо. |
|
33. |
|
Контрольна робота |
|
34. |
|
Підсумковий урок |
|
8 клас І семестр хімія
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Експеримент |
1. |
|
Основні поняття хімії. Інструктаж з ТБ |
|
2. |
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними формулами |
|
Тема 1. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
|||
3. |
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Число Авогадро |
|
4. |
|
Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини |
|
5. |
|
Молярна маса |
|
6. |
|
Обчислення за хімічними формулами молярної маси, маси й кількості речовини |
|
7. |
|
Молярний об’єм газів. Обчислення об’єму газу за нормальних умов |
|
8. |
|
Відносна густина газів. Обчислення відносної густини газів |
|
9. |
|
Розрахунки за хімічними формулами |
|
10. |
|
Узагальнення знань з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»
|
|
Тема 2. Основні класи неорганічних сполук |
|||
11. |
|
Поняття про основні класи неорганічних сполук |
|
12. |
|
Оксиди, їх склад, назви, класифікація. |
Дем.1 Зразки оксидів |
13. |
|
Кислоти, їх склад, назви, класифікація |
Дем.3 Зразки кислот |
14. |
|
Солі (середні), їх склад, назви |
Дем.9 Зразки солей |
15. |
|
Основи, їх склад і назви. Класифікація основ |
Дем.6 Зразки основ |
16. |
|
Фізичні та хімічні властивості оксидів: вз. з водою, лугами, кислотами, іншими оксидами. Оксиди в природі. Використання оксидів |
Дем.2 Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою |
17. |
|
Фізичні й хімічні властивості кислот(дія на індикатори, вз. з металами, основними оксидами та основами, солями). Поняття про ряд активності кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
Дем.4 Хімічні властивості кислот Л.Р.1 Дія кислот на Інд. |
18. |
|
Реакції заміщення й обміну. Використання кислот. |
Л.Р.2 Добування хлоридної кислоти і досліди з нею |
19. |
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій
|
|
20. |
|
Розв’язування розрахункових задач за рівняннями хімічних реакцій |
|
21. |
|
Узагальнення знань з теми: «Оксиди. Кислоти»( контр. робота) |
|
22. |
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів(дія на Інд., вз. з кислотами, кислотними оксидами, солями). Заходи безпеки під час роботи з лугами. |
Дем.7 Хімічні властивості основ. Л.Р.3 Дія розчинів лугів на Інд. |
23. |
|
Реакція нейтралізації. Розкладання нерозчинних основ у процесі нагрівання. |
Л.Р.4,5,6 Вз. розчинів лугів із кислотами. Вз. нерозчинних основ з кислотами. Розкладання нерозчинних основ під час нагрівання. |
24. |
|
Поняття про амфотерні основи. |
Дем. 8 Доведення амфотерності цинк гідроксиду |
25. |
|
Техніка безпеки під час роботи з лугами. Використання основ. |
|
26. |
|
Фізичні й хімічні властивості середніх солей ( вз. з металами, кислотами, лугами, іншими солями). |
Дем.9,10 Зразки солей. Хімічні властивості солей |
27. |
|
Поширення солей у природі та їх практичне значення |
Л.Р. 7,8,9 Вз. солей із Ме, лугами в розчині; реакція обміну між солями у розчині |
28. |
|
«Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук» |
Практична робота №1 |
29. |
|
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук |
|
30. |
|
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук |
|
31. |
|
Розрахунки за хімічними рівняннями |
|
32. |
|
Узагальнення знань з теми: «Основи. Солі» ( контр. робота) |
|
9 клас І семестр хімія
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Використання ІКТ Примітки |
1. |
|
Періодичний закон, періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Інструктаж з ТБ |
|
2. |
|
Періодичний закон, періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|
Тема 1. Розчини |
|||
3. |
|
Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини. |
|
4. |
|
Розчин та його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок. |
|
5. |
|
Розчинність, її залежність від різних факторів. Насичені й ненасичені розчини. |
|
6. |
|
Фізико-хімічна сутність процесу розчинення. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Поняття про кристалогідрати. Дем.1. Теплові явища під час розчинення. Дем.2 Зразки кристалогідратів |
|
7. |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Приготування розчинів. |
|
8. |
|
Обчислення масової частки й маси речовини в розчині. |
|
9. |
|
Приготування розчинів. |
|
10. |
|
|
Практична робота №1 «Приготування розчину солі із заданою масовою часткою розчиненої речовини». |
11. |
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти Дем.3 Дослідження речовин та їх розчинів на електропровідність |
|
12. |
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. |
Л.Д.1. Визначення йонів Н+ і ОН- у розчинах |
13. |
|
Ступінь дисоціації. Сильні та слабкі електроліти. |
|
14. |
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Дем.4 Реакція обміну в розчинах електролітів |
|
15. |
|
Йонні рівняння. Складання йонних рівнянь
|
. Л.Д.2,3,4 Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням води, виділенням газу, випаданням осаду |
16. |
|
|
Практична робота №2. Реакції йонного обміну в розчинах електролітів. |
17. |
|
Йонні рівняння. |
|
18. |
|
|
Практична робота №3. Розв’язання експериментальних задач. |
19. |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Розчини» |
|
20. |
|
Оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Розчини» (контр. робота) |
|
Тема 2. Хімічні реакції |
|||
21. |
|
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. |
|
22. |
|
Реакції сполучення, обміну, заміщення, розкладу. Дем.6. Реакції сполучення, обміну, заміщення, розкладу. |
|
23. |
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних факторів. Дем. 5 Залежність швидкості хімічної реакції металів із хлоридною кислотою від природи металу й концентрації кислоти |
|
24. |
|
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння. Дем. 6. Реакції екзо- й ендотермічні |
|
25. |
|
Оборотні й необоротні реакції. Хімічна рівновага. |
|
26. |
|
Процеси окиснення, відновлення. Окисники, відновники. |
|
27. |
|
Окисно-відновні реакції, їх значення. |
|
28. |
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів. |
|
29. |
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів. |
|
30. |
|
Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції» |
|
31. |
|
Контрольна робота |
|
32. |
|
Загальні й відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук |
|
з хімії 10 клас І семестр
№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
Демонстрації, лабораторні досліди |
Повторення питань курсу хімії |
|
||
1. |
|
Інструктаж з техніки безпеки. Найважливіші класи неорганічних сполук |
|
2. |
|
Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Будова атома і види хімічного зв’язку |
|
НЕМЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ |
|
||
3. |
|
Загальна характеристика неметалічних елементів. |
|
4. |
|
Неметали як прості речовини. Явище алотропії, алотропні видозміни Оксигену і Карбону. Значення озонового шару для життя організмів на Землі. |
|
5. |
|
Поширеність неметалічних елементів у природі, застосування неметалів. Поняття про адсорбцію. Основні фізичні і хімічні властивості неметалів |
Лабораторний дослід №1. Ознайомлення зі зразками простих речовин неметалів |
6. |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. |
|
7. |
|
Гідроген хлорид. Хлоридна кислота. Хлориди. Якісна реакція на хлорид-іони. |
Демонстрація: 1.Якісна реакція на хлорид-іони. Лабораторний дослід №2. Виявлення хлорид-іонів у розчині |
8. |
|
Амоніак. Солі амонію. Якісна реакція на йони амонію. |
Демонстрація: 2.добування амоніаку і розчинення його у воді («фонтан»), випробування розчину фенолфталеїном 3.якісна реакція на йони амонію. 4. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. Лабораторний дослід №3. Виявлення йонів амонію у розчині |
9. |
|
Оксиди неметалічних елементів. Кислотний характер оксидів та гідратів оксидів неметалічних елементів |
Демонстрація:5. Спалювання сірки і доведення кислотного характеру утвореного оксиду |
10. |
|
Урок узагальнення і систематизації знань ( контрольна робота) |
|
11. |
|
Сульфатна кислота і сульфати. Найважливіші природні сполуки. |
Демонстрація: 6.Виділення теплоти під час розчинення у воді концентрованої сульфатної кислоти. 7.Водовідбірні властивості концентрованої сульфатної кислоти(дія на цукор і папір). Лабораторний дослід №4. Ознайомлення зі зразками природних сполук Сульфуру |
12. |
|
Якісна реакція на сульфат-іони. Застосування сульфатної кислоти і сульфатів. |
Демонстрація: 8. Якісна реакція на сульфат-іони. Лаб-ний дослід№5. Виявлення сульфат-іонів у розчині |
13. |
|
Нітратна кислота і нітрати. Проблема вмісту нітратів у продуктах харчування. |
Лабораторний дослід №6. Ознайомлення зі зразками нітратів та солей амонію |
14. |
|
Загальні відомості про мінеральні добрива. Раціональне використання добрив та проблеми охорони природи від забруднення продуктами та відходами хімічних виробництв. Роль хімії у розв’язанні продовольчої проблеми. |
Лаб-ний дослід №7. Ознайомлення зі зразками мінеральних добрив |
15. |
|
Карбонатна кислота. Карбонати. Принцип дії вогнегасника. Якісна реакція на карбонат-іони. |
Демонстрація: 9. Добування вуглекислого газу та його перетворення на кальцій карбонат і кальцій гідрогенкарбонат Лабораторний дослід №8. Дослідження властивостей карбонатів |
16. |
|
Практична робота №1. Добування вуглекислого газу. Взаємоперетворення карбонатів і гідрогенкарбонатів |
|
18. |
|
Будівельні матеріали: скло, цемент, пісок, їх використання. Колообіг Оксигену, Нітрогену, Карбону у природі |
|
19. |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
20. |
|
Контрольна робота |
|
11-й клас І семестр хімія
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Хім. експеримент |
Тема 1. Органічні сполуки |
|||
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Теорія як вища форма наукових знань. |
|
2 |
|
Теорія хімічної будови органічних сполук О. Бутлерова. |
|
3
|
|
Явище ізомерії. Структурна ізомерія, номенклатура насичених вуглеводнів. |
Демонстрація: 1. Моделі молекул вуглеводнів |
4. |
|
Багатоманітність органічних сполук, їх класифікація. |
|
5. |
|
Органічні речовини в живій природі. Рівні структурної організації орг. речовин. |
|
6. |
|
Інструктаж з БЖД. Природні джерела органічних речовин. Природний і супутній нафтовий гази їх склад, використання. |
Лабораторний дослід: |
7. |
|
Інструктаж з БЖД. Нафта. Склад, властивості нафти.
|
Лаб-ний дослід: 2. знайомлення зі зразками нафтопродуктів |
8. |
|
Продукти перегонки нафти, їх засто сування. Детонаційна стійкість бензину. |
Демонстрація 2. Модель нафтоперегінної установки. |
9. |
|
Інструктаж з БЖД. Кам’яне вугілля, продукти його переробки. |
Лабораторний дослід: 3. Ознайомлення зі зразками продуктів коксування вугілля та видів палива. |
10 |
|
Основні види палива та їх значення в енергетиці країни. |
|
11 |
|
Охорона навколишнього середовища від забруднень під час переробки ву глеводневої сировини та використанні продуктів її переробки. |
|
12 |
|
Контрольна робота №1 |
|
13. |
|
Синтез органічних сполук різних класів на основі вуглеводневої сировини. |
|
14. |
|
Органічні речовини як основа сучасних матеріалів. |
|
15 |
|
Інструктаж з БЖД.Пластмаси, синтетичні каучуки, гума.
|
Лабораторний дослід: 4. Ознайомлення зі зразками пластмас 5. Ознайомлення зі зразками каучуків. |
16. |
|
Штучні та синтетичні волокна. |
Лабороторний дослід 6. Ознайомлення зі зразками штучних та синтетичних волокон |