І. Організація класу
Клас поділяється на три групи. Кожна група вдома мала завдання: підготувати назву і проект-захист. Кожна група отримує маршрутні листи, які заповнюють секретарі групи щодо кожного учасника.
ІІ. Оголошення теми і постановка задач уроку
ІІІ. Активізація пізнавальної діяльності учнів
Кожна команда отримує кросворд ( додаток 12), в якому зашифрована назва іншої команди, розгадавши кросворд діти отримують бали, за якими провідник подорожі( вчитель) визначає яким потягом вирушить кожна команда.
Узагальнення та систематизація знань
Привітання команд: презентація своєї назви і властивостей.
Зупинка №1
« Світлофор знань»
Кожен учасник групи отримує запитання, якщо відповів правильно, група отримує зелене світло світлофора і може рухатися далі, якщо ні червоне. За кожну картку зеленого кольору група і безпосередньо дитина, яка відповідала отримує 1 бал, за червону – мінус 1 бал.
Питання для естафети
Зупинка №2
« Митний контроль»
По одному учаснику групи викликається, кожен отримує задачу. Той хто вирішує першим отримує 3 бали, другим – 2 бали, третім – 1 бали.
Зупинка №3
« Дидактична гра»
Хто виконує завдання першим отримує 3 бали, другим – 2 бали, третім – 1 бал.
Зупинка № 4
« Атомна»
Завдання на картках
Картка 1
Визначте кількість протонів і нейтронів в атомах: Натрія, хлору, Нітрогену.
Картка 2
Визначте кількість протонів і нейтронів в атомах: кальцію, Фосфору, Сульфуру.
Картка 3
Визначте кількість протонів і нейтронів в атомах: Аргентуму, Оксисену, Магнію.
Зупинка № 5
« Казкова»
Одного разу археологи знайшли покинуту алхімічну лабораторію. В її стінах вони знайшли багато елементів без назв. Одні з них були зашифровані за допомогою невідомих формул, а інші в загадках. Допоможіть розібратися вченим. Адже деякі елементи і їх речовини небезпечні, розшифруйте записи стародавніх алхіміків.
Завдання:
Я спичку вам зажгу в момент.
Сожгут меня и под водой
Я сразу стану кислотой.
( Фосфор)
Я могу зажечь на спор
Спичку, печку и костер.
( Кислород)
- Вы со мной уже встречались –
Я космический скиталец.
Элементов прародитель
И отважный представитель.
Я любитель кислорода,
Вместе с ним даю я воду.
( Гидроген)
- 1s22s22p62s22p4
- 1s22s22p63s23p64s1
- 1s22s22p63s23p64s24p5
- 1s22s22p63s23p64s24p63d2
На зворотному боці листа з написом назви зупинки написана буква. Успішно виконавши завдання на кожній зупинці діти дізнавалися цю літеру. А в кінці подорожі отримали з цих літер слово – ЗАКОН.
- Щоб дізнатися, що за закон супроводжував нас на протязі уроку відгадайте кросворд( додаток 12).
Підведення підсумків уроку
Ось наша подорож і закінчилася. Давайте згадаємо суть періодичного закону та його значення.
Оцінювання учнів, підрахунок балів за маршрутними листами
|