№
|
Ознака
|
Хламідомонада
|
Хлорела
|
1.
|
Здатність до руху
|
|
|
2.
|
Є джгутики
|
|
|
3.
|
Є хлоропласт
|
|
|
4.
|
Автотроф
|
|
|
5.
|
Є ядро
|
|
|
6.
|
Може існувати без фотосинтезу
|
|
|
7.
|
Є статеве розмноження
|
|
|
8.
|
Є нестатеве розмноження
|
|
|
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).
Мета. Освітня. Розширити знання учнів про одноклітинних твариноподібних організмів, ознайомивши із тими, що здатні до фотосинтезу: хламідомонадою, хлорелою; розкрити особливості їхнього середовища існування, будови, процесів життєдіяльності та значення у природі; дати поняття «автотроф», «спора», « фотосинтез», « гамети»;..
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати організми згідно одноклітинності і багатоклітинності; уміння співставляти процеси життєдіяльності одноклітинних; розвивати увагу, мислення, уяву та уміння робити висновки.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища і особливо до невидимих оку тварин та рослин; сприяти розумінню єдності походження представників різних царств.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Методи і методичні прийоми:
1.Інформаційно-рецептивні:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2.Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: схематичні малюнки, таблиці, відео.
5.Інтерактивні: аналіз і синтез думок, акваріум, мікрофон.
Матеріали та обладнання: слайди, малюнки, таблиці.
ХІД УРОКУ
Етапи уроку
|
Вид діяльності
|
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
Тестове експрес-опитування:
1. В організмі людини дизентерійна амеба найчастіше паразитує: а) у крові;
б) у печінці; в) у кишечнику; г) у головному мозку.
2. Укажіть переносника збудника малярії: а) муха цеце; б) блоха людська;
в) кровосисні комарі; г) іксодові кліщі.
3. Які організми називають паразитами:
а) ті, що спричиняють хвороби; б) ті, що живуть за рахунок іншого живого організму; в) ті, що потрапляють всередину тіла людини.
4. Як можна уникнути зараження дизентерійною амебою: а) мити овочі, фрукти та руки перед вживанням їжі; б) не пити холодну воду; в) чистити зуби.
5. Як можна уникнути зараження малярійним плазмодієм: а) не вживати погано просмажені страви; б) проводити боротьбу з комарами-кровососами; в) полоскати ротову порожнину.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
На минулому уроці ми познайомилися з вами з одноклітинними тваринами. Але на такій прекрасній і великій планеті Земля серед, трав, кущів, гігантських дерев, риб, комах, птахів, людей живуть ще одні маленькі істоти. Просто крихітки , без яких наше життя було б майже неможливе. Це одноклітинні рослини
ІІІ. Оголошення теми і постановка задач уроку
IV. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
План
- Порівняльна характеристика загальних ознак життєдіяльності одноклітинних тварин і рослин
-заповнення таблиці
- поняття «автотроф» і « фотосинтез»
2. Хламідомонада
- будова
- живлення
- розмноження
Робота з малюнками, таблицею, схемами під час розповіді вчителя
- Хлорела
– будова
– живлення
- розмноження
Робота з малюнками, таблицею, схемами під час розповіді вчителя
4. Значення одноклітинних рослин
V. Узагальнення та систематизація знань.
Заповнення таблиці
Порівняльна характеристика хламідомонади та хлорели
№
|
Ознака
|
Хламідомонада
|
Хлорела
|
1.
|
Здатність до руху
|
|
|
2.
|
Є джгутики
|
|
|
3.
|
Є хлоропласт
|
|
|
4.
|
Автотроф
|
|
|
5.
|
Є ядро
|
|
|
6.
|
Може існувати без фотосинтезу
|
|
|
7.
|
Є статеве розмноження
|
|
|
8.
|
Є нестатеве розмноження
|
|
|
VІ. Надання та пояснення домашнього завдання.
Вивчити конспект, Костіков § 17
Остапченко § 15 опрацювати
РЗ№2 ст. 24 №1-5 виконати письмово
VІІ. Підведення підсумків уроку.
Провести гру про життя вивчених організмів, уявивши кабінет водоймою, а учнів одноклітинними організмами. За бажанням кожен розмірковує над «своїм» життям. Деякі учні не беруть участі в грі, а залишаються поза водоймою, щоб виправити помилки, які допустять гравці.
VІІ. Рефлексія
- Чи сподобалися вам одноклітинні рослини?
- Відобразіть свій емоційний стан від уроку за допомогою смайликів
|
Тестове експрес-опитування
Розповідь вчителя
Коментар вчителя ( слайд 1)
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Робота з малюнками, таблицею, схемами під час розповіді вчителя
Слайд 7
Слайд 8
Робота з малюнками, таблицею, схемами під час розповіді вчителя
Робота з порівняльною таблицею
Коментар вчителя
Гра
|
|