П`ятниця
29.03.2024
09:49
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
Хламідомонада, хлорела »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

Ознака

Хламідомонада

Хлорела

1.

Здатність до руху

 

 

2.

Є джгутики

 

 

3.

Є хлоропласт

 

 

4.

Автотроф

 

 

5.

Є ядро

 

 

6.

Може існувати без фотосинтезу

 

 

7.

Є статеве розмноження

 

 

8.

Є нестатеве розмноження

 

 

Хламідомонада, хлорела – одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

 Мета.  Освітня. Розширити знання учнів про одноклітинних твариноподібних організмів, ознайомивши із тими, що здатні до фотосинтезу: хламідомонадою, хлорелою; розкрити особливості їхнього середовища існування, будови, процесів життєдіяльності та значення у природі; дати поняття «автотроф», «спора», « фотосинтез», « гамети»;..

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати організми згідно одноклітинності і багатоклітинності; уміння співставляти процеси життєдіяльності одноклітинних; розвивати увагу, мислення, уяву та уміння робити висновки. 

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища і особливо до невидимих оку тварин та рослин; сприяти розумінню єдності походження представників різних царств. 

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Методи і методичні прийоми:

1.Інформаційно-рецептивні:

а) словесний:  розповідь-пояснення, опис, бесіда.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та  мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2.Репродуктивний. 

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4.Візуальний: схематичні малюнки, таблиці, відео.

5.Інтерактивні: аналіз і синтез думок, акваріум, мікрофон.

Матеріали та обладнання: слайди, малюнки, таблиці.

ХІД  УРОКУ

Етапи уроку

Вид діяльності

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

 Тестове експрес-опитування:

1. В організмі людини дизентерійна амеба найчастіше паразитує: а) у крові;

б) у печінці; в) у кишечнику; г) у головному мозку.

2. Укажіть переносника збудника малярії: а) муха цеце; б) блоха людська;

в) кровосисні комарі; г) іксодові кліщі.

3. Які організми називають паразитами:

а) ті, що спричиняють хвороби; б) ті, що живуть за рахунок іншого живого організму; в) ті, що потрапляють всередину тіла людини.

4. Як можна уникнути зараження дизентерійною амебою: а) мити овочі, фрукти та руки перед вживанням їжі; б) не пити холодну воду; в) чистити зуби.

5. Як можна уникнути зараження малярійним плазмодієм: а) не вживати погано просмажені страви; б) проводити боротьбу з комарами-кровососами;                  в) полоскати ротову порожнину.

 ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. 

На минулому уроці ми познайомилися з вами з одноклітинними тваринами. Але на такій прекрасній і великій планеті Земля серед, трав, кущів, гігантських дерев, риб, комах, птахів, людей живуть ще одні маленькі істоти. Просто крихітки , без яких наше життя було б майже неможливе. Це одноклітинні рослини 

 ІІІ. Оголошення теми і постановка задач уроку

IV. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

 План

  1. Порівняльна характеристика загальних ознак життєдіяльності одноклітинних тварин і рослин

-заповнення таблиці

- поняття «автотроф» і « фотосинтез»

   2.  Хламідомонада

- будова

- живлення

- розмноження

Робота з малюнками, таблицею, схемами під час розповіді вчителя

  1. Хлорела

– будова

– живлення

- розмноження

Робота з малюнками, таблицею, схемами під час розповіді вчителя

    4. Значення одноклітинних рослин

V. Узагальнення та систематизація знань. 

 Заповнення таблиці

Порівняльна характеристика хламідомонади та хлорели

Ознака

Хламідомонада

Хлорела

1.

Здатність до руху

 

 

2.

Є джгутики

 

 

3.

Є хлоропласт

 

 

4.

Автотроф

 

 

5.

Є ядро

 

 

6.

Може існувати без фотосинтезу

 

 

7.

Є статеве розмноження

 

 

8.

Є нестатеве розмноження

 

 

VІ.  Надання та пояснення домашнього завдання.

Вивчити конспект, Костіков § 17

                                Остапченко § 15 опрацювати

РЗ№2 ст. 24 №1-5 виконати письмово

VІІ. Підведення підсумків уроку.

Провести гру про життя вивчених організмів, уявивши кабінет водоймою, а учнів одноклітинними організмами. За бажанням кожен розмірковує над «своїм» життям. Деякі учні не беруть участі в грі, а залишаються поза водоймою, щоб виправити помилки, які допустять гравці. 

 VІІ. Рефлексія

  1. Чи сподобалися вам одноклітинні рослини?
  2. Відобразіть свій емоційний стан від уроку за допомогою смайликів

 

 

Тестове експрес-опитування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь вчителя

 

 

Коментар вчителя ( слайд 1)

 

 

 

 

Слайд 2

 

 

Слайд 3

Слайд 4

 

 

 

Слайд 5

 

Слайд 6

Робота з малюнками, таблицею, схемами під час розповіді вчителя

 

Слайд 7

 

 

Слайд 8

 

Робота з малюнками, таблицею, схемами під час розповіді вчителя

Робота з порівняльною таблицею

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментар вчителя

 

 

 

 

 

 

 

Гра

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz