І.Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Два учні біля дошки виконують домашнє письмове завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
4 учні працюють на картках.
Картка 1
1)Який елемент має найбільш виражені металічні властивості Магній чи Кальцій.
2) Що спільного між елементами головної та побічної
підгруп?
3)Відносна молекулярна маса леткої сполуки з Гідрогеном елемента сьомої групи дорівнює 81.Що це за елемент?
Картка 2
1)Який елемент має більш виражені неметалічні властивості Сульфур чи Селен?
2)Порівняйте малі та великі періоди ПСХЕ.
3)Відносна молекулярна маса вищого оксиду елемента ІV групи дорівнює 44. Назвіть цей елемент.
Картка 3
- Який елемент має найбільш виражені металічні властивості Натрій чи Алюміній?
- Охарактеризуйте елементи побічної підгрупи.
- Заповніть таблицю:
Елемент
|
Символ
|
Ar
|
Порядко
вий
номер
|
Номер
групи
|
Номер
періоду
|
|
C
|
|
|
|
|
Калій
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15
|
|
|
Картка 4
- Який елемент має більш виражені неметалічні властивості Йод чи Станум?
- Охарактеризуйте головну підгрупу.
- Заповніть таблицю:
Елемент
|
Символ
|
Ar
|
Порядковий
номер
|
Номер
групи
|
Номер
періоду
|
|
Cа
|
|
|
|
|
Купрум
|
|
|
|
|
|
|
|
|
45
|
|
|
Інші учні класу грають з вчителем в естафету: «Чарівна паличка»(Той, хто передає паличку задає запитання на тему: « Будова періодичної системи», - той, хто отримує - дає відповідь.)
Аргументація оцінок за відповіді.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Тему уроку сьогодні зашифровано в вірші Валерія Брюсова, відгадайте її.
«… Быть может, каждый атом –
Вселенная, где сто планет.
Там все, что здесь, в объеме сжатом,
Но также то, чего здесь нет».
V. Оголошення теми і постановка задач уроку
Показ презентації(слайд1).
VI. Вивчення нового матеріалу
1.Досліди Резерфорда
Показ презентації(слайд2-5)
2. Поняття про атом
Запис поняття з інтерактивної таблиці
Атом –це найменша електронейтральна частинка, яка складається з позитивно зарядженого ядра і електронів, які рухаються навколо нього.
3. Будова атома
Зображення опорної схеми разом з учнями, перевірка її правильності за інтерактивною дошкою(слайди 7,8).
Собрать, сколько надо, частиц всех сортов,
И атом - пожалуйста - вот он, готов!
Но в общее дело их вклады неравны...
Так кто же из этих частиц самый главный -
Пузатый протон, флегматичный нейтрон,
А может быть, юркий малец электрон?
4.Поняття та позначення протонного та уклонного числа
Нуклонне число
Протонне число←
e- - електрони
p+ - протони
Z – порядковий номер елемента
n0 - нейтрони
A – нуклонне число
A= Ar
e- = p+= Z
Ar - Z= n0
VII. Закріплення знань
Гра « Країна самоцвітів»
Кожен учень дістає зі скриньки самоцвіт з питанням і дає на нього відповідь, за яку отримує відповідну кількість балів.
Картки для групової роботи.
Картка №1
1. Запишіть «домашню адресу», тобто положення в періодичній системі Хімічного елемента Д. І. Менделєєва.
2. Визначте заряд ядра атома, загальну кількість електронів.
3. Визначте склад ядра атома.
Картка №2
1. Запишіть «домашню адресу», тобто положення в періодичній системі Хімічного елемента Д. І. Менделєєва.
2. Визначте заряд ядра атома, загальну кількість електронів.
3. Визначте склад ядра атома.
Картка №3
1. Запишіть «домашню адресу», тобто положення в періодичній системі Хімічного елемента Д. І. Менделєєва.
2. Визначте заряд ядра атома, загальну кількість електронів.
3. Визначте склад ядра атома.
VIII. Домашнє завдання
Опрацювати § 23, вивч конспект,ст..143 № 203 письмово
Підготувати повідомлення про вплив радіоактивності на організм людини, ядерні реакції, атомні катастрофи.
IX. Підведення підсумків уроку
Он бежит по проводам,
Он бывает тут и там.
Если в атом он попал –
То, считай, почти пропал:
Он с утра и до утра.
Носится вокруг ядра. (Электрон)
Очень положительный,
С массою внушительной,
А такой, как он, отряд
Создаёт в ядре заряд,
Лучший друг его – нейтрон.
Догадались? Он – .. .(протон)
Зарядом я похвастать не могу,
А потому сижу в ядре и ни гу-гу!
А то еще подумают: шпион ...
А я нейтральный и зовусь ... (нейтрон).
|