П`ятниця
16.04.2021
20:49
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
Урок 4 »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

УРОК 4

Тема: Будова атома

Мета:

  • сформувати уявлення про будову атома і атомних ядер, ознайомити з поняттями «протони», «нейтрони», «електрони», «протонне» та «нейтронне числа»;
  • розвивати вміння розраховувати кількість протонів та нейтронів у ядрах атомів, знаходити у ПС протонне та нуклонне числа для кожного елемента;
  • виховувати науковий світогляд та інтерес до хімії.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали: комп’ютер, інтерактивна дошка, презентація, періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, схема «Будова атома».

ХІД УРОКУ

Структура уроку

Вид діяльності

І.Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Два учні біля дошки виконують домашнє письмове завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

4 учні працюють на картках.

Картка 1

1)Який елемент має найбільш виражені металічні властивості Магній чи Кальцій.

2) Що спільного між елементами головної та побічної

підгруп?

3)Відносна молекулярна маса леткої сполуки з Гідрогеном елемента сьомої групи дорівнює 81.Що це за елемент?

Картка 2

1)Який елемент має більш виражені неметалічні властивості Сульфур чи Селен?

2)Порівняйте малі та великі періоди ПСХЕ.

3)Відносна молекулярна маса вищого оксиду елемента ІV групи дорівнює 44. Назвіть цей елемент.

Картка 3

  1. Який елемент має найбільш виражені металічні властивості Натрій чи Алюміній?
  2. Охарактеризуйте елементи побічної підгрупи.
  3. Заповніть таблицю:

Елемент

Символ

Ar

Порядко

вий

номер

Номер

групи

Номер

періоду

 

C

 

 

 

 

Калій

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

Картка 4

  1. Який елемент має більш виражені неметалічні властивості Йод чи Станум?
  2. Охарактеризуйте головну підгрупу.
  3. Заповніть таблицю:

Елемент

Символ

Ar

Порядковий

номер

Номер

групи

Номер

періоду

 

 

 

 

 

Купрум

 

 

 

 

 

 

 

 

45

 

 

Інші учні класу грають з вчителем в естафету: «Чарівна паличка»(Той, хто передає паличку задає запитання на тему: « Будова періодичної системи», - той, хто отримує - дає відповідь.)

Аргументація оцінок за відповіді.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Тему уроку сьогодні  зашифровано в вірші Валерія Брюсова, відгадайте її.

«… Быть может, каждый атом –

Вселенная, где сто планет.
Там все, что здесь, в объеме сжатом,

Но также то, чего здесь нет».

 

V. Оголошення теми і постановка задач уроку

Показ презентації(слайд1).

VI. Вивчення нового матеріалу

1.Досліди Резерфорда

Показ презентації(слайд2-5)

2. Поняття про атом

Запис поняття з інтерактивної таблиці

Атом –це найменша електронейтральна частинка, яка складається з позитивно зарядженого ядра і електронів, які рухаються навколо нього.

3. Будова атома

Зображення опорної схеми разом з учнями, перевірка її правильності за інтерактивною дошкою(слайди 7,8).

Собрать, сколько надо, частиц всех сортов,
И атом - пожалуйста - вот он, готов!
Но в общее дело их вклады неравны...
Так кто же из этих частиц самый главный -
Пузатый протон, флегматичный нейтрон,
А может быть, юркий малец электрон?

4.Поняття та позначення протонного та уклонного числа

Нуклонне число

                         

Протонне число←

e- - електрони

p+ - протони

Z – порядковий номер елемента

n0 - нейтрони

A – нуклонне число

A=   Ar

e-p+= Z

Ar - Zn0

VII. Закріплення знань

Гра « Країна самоцвітів»

Кожен учень дістає зі скриньки самоцвіт з питанням і дає на нього відповідь, за яку отримує відповідну кількість балів.

Картки для групової роботи.

Картка №1

1. Запишіть «домашню адресу», тобто положення в періодичній системі Хімічного елемента Д. І. Менделєєва.

2. Визначте заряд ядра атома, загальну кількість електронів.

3. Визначте склад ядра атома.


Картка №2

1. Запишіть «домашню адресу», тобто положення в періодичній системі Хімічного елемента Д. І. Менделєєва.

2. Визначте заряд ядра атома, загальну кількість електронів.

3. Визначте склад ядра атома.


Картка №3

 1. Запишіть «домашню адресу», тобто положення в періодичній системі Хімічного елемента Д. І. Менделєєва.

2. Визначте заряд ядра атома, загальну кількість електронів.

3. Визначте склад ядра атома.


VIII. Домашнє завдання

Опрацювати § 23, вивч конспект,ст..143 № 203 письмово

Підготувати повідомлення про вплив радіоактивності на організм людини, ядерні реакції, атомні катастрофи.

IX. Підведення підсумків уроку

Он бежит по проводам,
Он бывает тут и там.
Если в атом он попал – 
То, считай, почти пропал:
Он с утра и до утра.
Носится вокруг ядра. (Электрон)

Очень положительный,
С массою внушительной,
А такой, как он, отряд
Создаёт в ядре заряд,
Лучший друг его – нейтрон.
Догадались? Он – .. .(протон)

Зарядом я похвастать не могу,
А потому сижу в ядре и ни гу-гу!
А то еще подумают: шпион ...
А я нейтральный и зовусь ... (нейтрон).

 

Перевірка письмового дом. завдання

 

Робота з картками

 

 

 «Чарівна паличка»

 

 

 

Проблемне питання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Показ презентації з коментарем вчителя

 

Робота з

Інтерактивною таблицею, складання конспекту

 

 

 

Проблемне

питання

 

 

 

 

 

 

 

 

Складання опорного конспекту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Країна самоцвітів»

 

 

 

Групова робота за картками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментар вчителя

 

 

 

Загадки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Архів записів

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz