10 клас І семестр біологія
№ З/п |
Тема уроку |
Практичні та лабораторні роботи |
Дата |
1. |
Система біологічних наук. Завдання сучасної біології. Значення біологічних досягнень в житті людини. |
|
|
2. |
Методи біологічних досліджень. Рівні організації живої природи |
|
|
Тема 1. Молекулярний рівень організації живої природи |
|||
3. |
Елементарний склад організмів |
|
|
4. |
Вода в живих організмах |
|
|
5. |
Мінеральні речовини в живих організмах |
|
|
6. |
Органічні речовини живих організмів. Малі органічні молекули та макромолекули |
Л/р№1. Визначення деяких органічних речовин та їхніх властивостей |
|
7. |
Різноманіття та функції полісахаридів |
|
|
8. |
Різноманіття та функції білків |
Л/р №2. Вивчення властивостей ферментів |
|
9. |
Різноманіття та функції ліпідів |
|
|
10. |
Різноманіття та функції нуклеїнових кислот |
Практична робота №1. Розв’язання елементарних вправ із транскрипції та реплікації |
|
11. |
Застосування знань про хімічний склад живих організмів для безпечного використання засобів побутової хімії, біодобавок, медичних препаратів |
Практична робота №2.Ознайомлення з інструкціями з використання окремих хімічних речовин як медичних препаратів, засобів побутової хімії та оцінка їхньої небезпеки |
|
12. |
Застосування знань про хімічний склад живих організмів для оцінки продуктів харчування |
Практична робота №3. Оцінювання продуктів харчування за їх хімічним складом |
|
13. |
Узагальнення та систематизація знань (різнорівнева контр. робота) |
|
|
Тема 2. Клітина |
|||
14. |
Історія вивчення клітини. Методи цитологічних досліджень |
|
|
15. |
Будова клітин еукаріотів та прокаріотів |
Л/р №3. Будова клітин прокаріотів та еукаріотів |
|
16. |
Клітинні мембрани. Транспорт речовин крізь мембрани |
Л/р№4. Спостереження явища плазмолізу й деплазмолізу в клітинах рослин |
|
17. |
Поверхневий апарат клітини, його функції |
|
|
18. |
Ядро. Будова та функції. Нуклеоїд прокаріотичних клітин |
|
|
19. |
Цитозоль. Органели та включення |
Л/р №5. Рух цитоплазми в клітинах рослин |
|
20. |
Рибосоми. Синтез білка |
Практична робота №3. Розв’язання елементарних вправ із трансляції |
|
21. |
Цитоскелет. Клітинний центр |
|
|
22. |
Одномембранні органели: ЕПС,апарат Гольджі, лізосоми, вакуолі |
|
|
23. |
Двомембранні органели.Мітохондрії та процес дихання. Пластиди та процес фотосинтезу |
|
|
24. |
Узагальнення та систематизація знань (різнорівнева контр. робота) |
|
|
11 клас І семестр біологія
№ З/п |
Тема уроку |
Практичні та лабораторні роботи |
Дата |
1. |
Нестатеве розмноження організмів |
|
|
2. |
Статеве розмноження організмів |
|
|
3. |
Будова і утворення статевих клітин |
Л/р №1. Будова статевих клітин |
|
Тема. Закономірності спадковості |
|||
4. |
Основні поняття генетики. Методи генетичних досліджень |
|
|
5. |
Закони Г. Менделя, їх статистичний характер і цитологічні основи. |
|
|
6. |
Закони Г. Менделя, їх статистичний характер і цитологічні основи. |
|
|
7. |
|
Практична робота № 1. Розв’язування типових задач з генетики (моно- і дигібридне схрещування). |
|
8. |
Хромосомна теорія спадковості. |
|
|
9. |
Зчеплене успадкування |
|
|
10. |
Взаємодія генів. Позаядерна спадковість |
|
|
11. |
Узагальнення та систематизація знань (різнорівнева контр. робота) |
|
|
Тема. Закономірності мінливості |
|||
12. |
Комбінативна мінливість.
|
|
|
13. |
Модифікаційна мінливість. |
|
|
14. |
Мутаційна мінливість. |
|
|
15. |
|
Л/р № 2. Розв’язування типових задач на визначення типу мутацій |
|
16. |
Узагальнення та систематизація знань (різнорівнева контр. робота) |
|
|
Тема. Генотип як цілісна система |
|||
17. |
Основні закономірності функціонування генів у про- і еукаріотів. |
|
|
18. |
Генетика людини. Роль генотипу і середовища у формуванні фенотипу. |
|
|
19. |
Химерні та трансгенні організми. |
|
|
20. |
Генетичні основи селекції організмів. |
|
|
21. |
Основні напрямки сучасної біотехнології. |
|
|
22. |
Узагальнення та систематизація знань (сам. робота) |
|
|
Тема. Індивідуальний розвиток організмів |
|||
23. |
Запліднення. Перiоди онтогенезу у багатоклітинних організмів: ембріогенез |
|
|
24. |
Постембріональний розвиток. |
|
|