І. Мотивація навчальної діяльності
Мир сложен.
Он полон событий,
Сомнений и тайн бесконечных
И смелых загадок.
Весь мир большой:
Жара и стужа, планет круженье,
Свет зари – все то, что видим
Мы снаружи,
Законом связано внутри.
Найдется ль правило простое,
Что целый мир объединит?
Найдет ли кто-то
Природы Алфавит?
ІІ. Оголошення теми і задач уроку
- Як ви гадаєте, про що йтиметься мова на сьогоднішньому та наступних уроках?
Оголошується тема і завдання уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
- Що означає поняття «хімічний елемент»?
- Назвіть властивості хімічного елементу.
- Чи однаковий зміст понять «хімічний елемент» і «проста речовина»?
- На які дві групи за властивостями поділяють всі прості речовини?
- На які дві групи можна поділити всі хімічні елементи?
- Які властивості мають метали?
- Які властивості мають неметали?
- Чи існує чітка межа між металами і неметалами? Відповідь аргументуйте.
- Зробіть висновок, чи можна чітко класифікувати елементи на металічні та неметалічні.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.Поділ хімічних елементів за Антуаном Лавуазьє(XVIII ст.)
На основі побачених слайдів діти складають конспект(додаток 1).
2.Сімейства елементів
Учні поділяються на групи .Одна з груп за допомогою підручника аналізує властивості лужних металів, друга – лужноземельних, третя - галогенів і четверта – інертних газів. Кожна з груп заповнює картку відповідного кольору щодо властивостей тієї чи іншої групи елементів. По закінченню роботи один з учасників групи звітує біля дошки, закріпивши заповнену картку на дошці. В цей час складається конспект в зошитах (додаток 2).
Демонстрація «Особливості взаємодії лужних та лужноземельних металів з водою»
Лінгвістична задача
В перекладі з грецької «гало»-сіль, «халько»-мідь, «пнікто» - задушений, «гена» - народження». Яке значення на вашу думку, мають назви сімейств «галогени», «халькогени», «пніктогени»? Чому сімейства елементів було названо саме так?
3. Тріади Деберейнера
За допомогою інтерактивної дошки діти складають конспект
4.Октави Ньюлендса
5. Таблиця Лотара Мейера
V. Закріплення знань
1. Чому поділ елементів на метали та неметали
А. Лавуазьє був неточним і неповним?
2. На основі яких властивостей елементів Деберейнер створив свої тріади, в чому їх неточність, недосконалість?
3. На основі яких властивостей елементів Ньюлендс створив свої октави, в чому їх неточність, недосконалість?
4. На основі яких властивостей елементів Лотар Мейер створив свою таблицю, в чому її неточність, недосконалість?
5.Опираючись на отримані знання заповніть таблицю:
Класифікація
хім.. елементів
|
Характеристика
|
Недоліки
|
|
|
|
6. Заповніть таблицю:
Назва сімейства елементів
|
Хім. елементи, що входять до складу сімейства
|
Загальна формула вищого оксиду
|
Загальна формула леткої сполуки з Гідрогеном
|
Лужні метали
|
|
|
|
Лужноземельні метали
|
|
|
|
Галогени
|
|
|
|
Інертні гази
|
|
|
|
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати § 20,вивч. Конспект
Група дітей з 4 чоловік отримує творче завдання: підготувати доповідь про історію відкриття Періодичного закону
|
Читання вірша вчителем
Питання класу
Коментар вчителя
Фронтальне опитування
Розповідь вчителя з елементами демонстрації копм̓̓ютерних слайдів(№2,№3)
Групова робота, робота з підручником
Демонстрація досліду
Лінгвістична задача
Розповідь вчителя, використання інтерактивної дошки
(слайди 5, 6, 7),індивідуальна робота з нею
Фронтальне опитування
Робота
з
таблицею
Коментар вчителя
|