8 клас ІІ семестр хімія
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
С/дата |
|
Тема. Основні класи неорганічних сполук(ІІІ) |
|
|
31. |
Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук. Лабораторний дослід №10. Розв’язування експериментальних задач. Інструкція з Т.Б. |
|
|
32. |
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей. |
|
|
33. |
Значення експериментального методу в хімії. |
|
|
34. |
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач. Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12. |
|
|
35. |
Розрахункові задачі: 5. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
36. |
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1 |
|
|
|
Тема . Періодичний закон і перiодична система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома (15 год). |
|
|
37. |
Історичні відомості про спроби класифiкації хiмічних елементів. |
|
|
38. |
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
|
39. |
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. |
|
|
40. |
Будова атома: ядро і електронна оболонка. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
|
|
41. |
Сучасне формулювання періодичного закону. |
|
|
42. |
Ізотопи (стабільні та радіоактивні). |
|
|
43. |
Будова електронних оболонок атомів хiмічних елементів. |
|
|
44. |
Будова електронних оболонок атомів хiмічних елементів. |
|
|
45. |
Поняття про радіус атома. Стан електронів у атомі. Енергетичні рівні та підрівні. |
|
|
46. |
Структура періодичної системи. |
|
|
47. |
Взаємозв’язок між розмiщенням елементів у перiодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном. Демонстрація 13. Взаємодія натрію, кальцію, магнію з водою. Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 7, 8, 10, 12. |
|
|
48. |
Взаємозв’язок між розмiщенням елементів у перiодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном. Лабораторний дослід №11. Дослідження характеру гідратів оксидів Натрію, Алюмінію, Сульфуру(VІ). Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12. |
|
|
49. |
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
50. |
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
51. |
Значення періодичного закону. Життя і наукова дiяльність Д. І. Менделєєва. Демонстрація 14. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва (довга і коротка форми). Інструкція з Т.Б. №1, 6. |
|
|
52. |
Будова атома і періодична система хімічних елементів Д. І. менделєєва |
|
|
53. |
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
|
|
|
Тема . Хімічний зв’язок і будова речовини (10 год). |
|
|
54. |
Електронна природа хiмічного зв’язку. Поняття про електронегативність елементів. |
|
|
55. |
Ковалентний зв’язок, його види — полярний і неполярний. Утворення ковалентного неполярного зв’язку. |
|
|
56. |
Утворення ковалентного полярного зв’язку. |
|
|
57. |
Електронні формули молекул речовин. |
|
|
58. |
Йонний зв’язок. |
|
|
59. |
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Демонстрація 15. Моделі кристалічних ґраток різних типів. Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 10. |
|
|
60. |
Залежність фiзичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Демонстрація 16. Фізичні властивості речовин із різним типом кристалічної ґратки. Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 10. |
|
|
61. |
Ступінь окиснення. |
|
|
62. |
Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. |
|
|
63. |
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів. |
|
|
64. |
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2 |
|
|
9 клас ІІ семестр хімія
№ |
Дата |
С |
Тема уроку |
Демонстрації, лабораторні досліди |
|
Тема. Найважливіші сполуки органічної хімії |
|||||
33. |
|
|
Вступ до органічної хімії. Органічні речовини |
Демонстрації. Зразки органічних речовин |
|
34. |
|
|
Особливості будови органічних речовин |
Лабораторний дослід № 7. Виготовлення моделей молекул вуглеводнів |
|
35. |
|
|
Вуглеводні. Метан. Гомологи метану |
Демонстрації. Кулестрижневі моделі молекул алканів |
|
36. |
|
|
Фізичні властивості гомологів метану |
Демонстрації. Фізичні властивості алканів |
|
37. |
|
|
Хімічні властивості метану та його гомологів |
Демонстрації. Добування метану з натрій ацетату |
|
38. |
|
|
Етилен і ацетилен — представники нена- сичених вуглеводнів. Фізичні властивості етилену й ацетилену |
Демонстрації. Моделі молекул |
|
39. |
|
|
Хімічні властивості не- насичених вуглеводнів |
Демонстрації. Добування етилену й ацетилену та вивчення відношення їх до розчину калій перманганату |
|
40. |
|
|
Бензен — ароматичний вуглеводень (додатковий урок) |
Демонстрації. Модель молекули бензену |
|
41. |
|
|
Відношення об'ємів газів у хімічних реакціях. Розв'язування задач |
|
|
42. |
|
|
Застосування вуглеводнів |
Демонстрації. Зразки вуглеводнів |
|
43. |
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену |
Демонстрації. Вироби із поліетилену. Демонстрації. Відношення поліетилену до розчинів кислот, лугів та калій перманганату. Лабораторний дослід № 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену |
|
44. |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з під- теми «Вуглеводні» теми «Найважливіші органічні сполуки»(різнорів.контр. робота) |
|
|
Тема. Найважливіші сполуки органічної хімії (ІІ) |
|||||
45. |
|
|
Метанол, етанол, гліцерил як представники спиртів |
Демонстрації. Розчинність спиртів у воді |
|
46. |
|
|
Хімічні властивості спиртів |
Демонстрації. Хімічні властивості спиртів. Лабораторний дослід № 9. Досліди з гліцеролом |
|
47. |
|
|
Застосування метанолу, етанолу, гліцеролу. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини |
|
|
48. |
|
|
Оцтова кислота як представник карбонових кислот |
Демонстрації. Зразки карбонових кислот |
|
49. |
|
|
Хімічні властивості оцтової кислоти |
Демонстрації. Хімічні властивості оцтової кислоти. Лабораторний дослід №10. Дія оцтової кислоти на індикатори |
|
50. |
|
|
Практична робота № 4. Властивості оцтової кислоти |
|
|
51. |
|
|
Поняття про вищі карбонові кислоти |
|
|
52. |
|
|
Жири. Склад жирів, їх утворення |
Лабораторний дослід М11. Вивчення розчинності жирів |
|
53. |
|
|
Гідроліз та гідрування жирів. Жири в природі. Біологічна роль жирів |
|
|
54. |
|
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза |
|
|
55. |
|
|
Хімічні властивості вуглеводів. Якісні реакції на глюкозу та крохмаль |
Лабораторний дослід № 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. Лабораторний дослід 13. Досліди з крохмалем |
|
56. |
|
|
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль |
|
|
57. |
|
|
Загальна схема виробництва цукру |
|
|
58. |
|
|
Амінооцтова кислота як представник амінокислот, будова молекули та фізичні властивості |
Демонстрації. Зразки амінокислот |
|
59. |
|
|
Амфотерні властивості амінокислот, утворення поліпептидів |
Демонстрації. Дія амінокислот на індикатор |
|
60. |
|
|
Білки: склад і будова. Біологічна роль білків |
Лабораторний дослід №14. Властивості білків |
|
61. |
|
|
Нуклеїнові кислоти: склад і будова- Біологічна роль нуклеїнових кислот |
|
|
62. |
|
|
Природні й синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії |
|
|
63. |
|
|
Практична робота № 5. Розв'язування експериментальних задач |
|
|
64. |
|
|
Узагальнення знань з теми «Органічні сполуки» |
|
|
65. |
|
|
Контрольна робота з теми «Органічні сполуки» |
|
|
Тема. Узагальнення знань з хімії |
|||||
66. |
|
|
Місце хімії серед наук про природу |
|
|
67. |
|
|
Значення хімічних процесів в атмосфері, гідросфері, літосфері, біосфері |
|
|
68. |
|
|
Роль хімії в житті суспільства, у розв'язуванні глобальних проблем людства |
Демонстрації. Зразки матеріалів |
|
69. |
|
|
Розвиток хімічної науки і виробництва в Україні |
|
|
70. |
|
|
Узагальнення та систематизація знань ( семінар) |
|
|
10 клас ІІ семестр хімія
№ |
Дата |
|
Тема уроку |
Демонстрації, лабораторні досліди |
|
17. |
|
|
Будівельні матеріали: скло, цемент, бетон, їх використання |
|
|
18. |
|
|
Кругообіг Оксигену, Нітрогену, Карбону в природі |
|
|
19. |
|
|
Використання неметалів та їх сполук. Парниковий ефект |
|
|
20. |
|
|
Узагальнення й закріплення знань з теми «Неметалічні елементи та їхні сполуки » |
|
|
21. |
|
|
Контрольна робота теми «Неметалічні елементи та їхні сполуки» |
|
|
Тема. Металічні елементи та їх сполуки |
|||||
22. |
|
|
Загальна характеристика металічних елементів за їх положенням у Періодичній системі й будовою атомів. Метали як прості речовини. Металічний зв’язок, металічні кристалічні ґратки. Загальні фізичні властивості металів. Поширеність металічних елементів та їхніх сполук у природі |
Лабораторний дослід № 9. Ознайомлення зі зразками металів Демонстрації. Моделі кристалічних ґраток металів |
|
23. |
|
|
Загальні хімічні властивості металів. Корозія металів, захист від корозії |
Демонстрації. Наслідки корозії металів та способи захисту металів від корозії |
|
24. |
|
|
Лужні, лужноземельні елементи й Магній. Фізичні й хімічні властивості простих речовин, основний характер їх оксидів і гідроксидів, біологічна роль елементів |
Лабораторний дослід №10. Ознайомлення зі зразками сполук Натрію і Калію. Лабораторний дослід №° 11. Ознайомлення зі зразками сполук Кальцію, Магнію. Демонстрації. Взаємодія натрію і кальцію з водою. Демонстрації. Взаємодія кальцій оксиду з водою |
|
25. |
|
|
Поняття про твердість води (постійну й тимчасову) і методи її усунення (зменшення) |
Лабораторний дослід №12. Усунення накипу з поверхні побутових приладів. Демонстрації. Усунення твердості води |
|
26. |
|
|
Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні й хімічні властивості алюмінію |
|
|
27. |
|
|
Амфотерні властивості алюміній оксиду і алюміній гідроксиду |
Лабораторний дослід №>13. Добування алюміній гідроксиду і доведення його амфотерності |
|
28. |
|
|
Ферум як представник металічних елементів побічних підгруп. Фізичні та хімічні властивості заліза, сполуки Феруму(ІІ) і Феруму(ІІІ) |
Лабораторний дослід № 14. Добування Феруму(ІІ) гідроксиду й Феруму(ІІІ) гідроксиду реакцією обміну. Демонстрації. Зразки сполук Феруму(ІІ) і Феруму(ІІІ). Демонстрації. Взаємодія заліза з розчинами хлоридної, сульфатної та нітратної кислот різної концентрації |
|
29. |
|
|
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач |
|
|
30. |
|
|
Металічні руди. Загальні методи добування металів |
|
|
31. |
|
|
Розв’язання задач на масову частку домішок |
|
|
32. |
|
|
Метали і сплави в сучасній техніці. Застосування алюмінію, заліза та їх сплавів. Розвиток металургійних виробництв в Україні |
Лабораторний дослід №15. Ознайомлення зі зразками сплавів металів |
|
33. |
|
|
Охорона навколишнього середовища під час виробництва і використання металів |
|
|
34. |
|
|
Узагальнення й закріплення знань з теми «Металічні елементи» |
|
|
35. |
|
|
Контрольна робота з теми «Металічні елементи» |
|
|
Календарне планування з ХІМІЇ 11-й клас ІІ семестр
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Хім. експеремент |
Прим |
Тема 1. Органічні сполуки |
|
|||
16. |
|
Органічні сполуки і здоров’я людини.
|
|
|
17.
|
|
Жири, білки, вуглеводи, вітаміни як компоненти їжі, їх роль в організмі. |
Демонстрація 6. Денатурація білка під дією етанолу |
|
18. |
|
Харчові добавки, |
|
|
19. |
|
Інструктаж з БЖД. Е -числа. |
Лабораторний дослід: 7. Ознайомлення зі змістом етикеток на харчових пр |
|
20. |
|
Поняття про синтетичні лікарські засоби (на прикладі аспірину). |
|
|
21. |
|
Шкідливий вплив вживання алкоголю, наркотичних речовин на організм людини. |
|
|
22. |
|
Шкідливий вплив тютюнокуріння на організм людини |
|
|
23. |
|
Органічні сполуки в побуті. Поняття про побутові хімікати. |
Демонстрація 7. Зразки побутових хімікатів. |
|
24. |
|
Інструктаж з БЖД. Загальні правила поводження з побутовими хімікатами. |
Лабораторний дослід: 8. Ознайомлення зі змістом інструкцій до товарів побутової хімії |
|
25. |
|
Мило, його склад, мийна дія. |
Демонстрація 8. Зразки синтетичних мийних засобів |
|
26. |
|
Синтетичні миючі засоби |
Лабораторний дослід 9. Порівняння властивостей мила і синтетичних мийних засобів |
|
27. |
|
Органічні розчинники, їх застосування.
|
Демонстрація10. Розчинність олійної фарби у воді та гасі. |
|
28. |
|
Інструктаж з БЖД. Інструкція №______ Практична робота №1: Видалення забруднень органічного походження з поверхні тканини. |
|
|
29. |
|
Попередження забруднення довкілля при використанні органічних речовин у побуті. |
|
|
30. |
|
Попередження забруднення довкілля при використанні органічних речовин у побуті. |
|
|
31. |
|
Контрольна робота різнорівнева |
|
|
7 клас ІІ семестр хімія
№ з\п |
Тема уроку |
Дата |
Скори- гована |
17. |
Відносна молекулярна маса. Масова частка елемента в речовині |
|
|
18. |
Обчислення масової частки елемента в речовині. Розв’язування задач на визначення хімічних формул за масовою часткою елемента, що входить до складу речовини |
|
|
19. |
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують Практична робота №2. Дослідження хімічних та фізичних явищ |
|
|
20. |
Фізичні та хімічні властивості речовин. Як вивчають хімічні сполуки та явища. Спостереження і експеримент у хімії |
|
|
21. |
Закон збереження маси речовини. Хімічні рівняння |
|
|
|
Складання хімічних рівнянь реакцій |
|
|
22. |
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
23. |
Тематичне оцінювання №2 |
|
|
|
Тема 2. Прості речовини метали і неметали |
|
|
24. |
Оксиген. Кисень. Склад його молекули, фізичні властивості |
|
|
25. |
Одержання кисню в лабораторії. Реакції розкладу. Поняття про каталіза |