П`ятниця
16.04.2021
20:56
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
Уроки в 9 класі »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Розробка інтегрованого уроку-практикуму (хімія + біологія + література) на тему «Вуглеводи»

Розробка уроку: «Вуглеводи».

Тема: «Вуглеводи.»

Мета: розширити знання учнів про вуглеводи, отриманих на уроках біології.

Цілі:

освітня: розглянути класифікацію вуглеводів, вивчити структурні формули й властивості представників класу вуглеводів: ди, моно, полісахаридів, вивчити хіміко-технологічні властивості, біологічні функції, значення, застосування.

розвиваюча: формувати здатність до самостійного здобуття знань, розвивати вміння робити висновки на основі порівняння, працювати з додатковою літературою, реактивами, уміння виступати перед аудиторією, розвивати мислення через установлення причинно-наслідкових зв'язків «будова - властивості застосування».

виховна: виховувати комунікабельність, дбайливе відношення до обладнання, акуратність при роботі з реактивами, інтерес до предмету.

Тип уроку: комбінований.

Урок представлений для 11 класу (базовий рівень загальноосвітнього класу).

Метод навчання: проблемний.

Організаційні форми: урок-практикум.

Вид діяльності: дослідницька робота учнів при вивченні нового матеріалу.

Міждисциплінарні зв'язки: хімія, біологія, література.

Забезпечення заняття:

наочні засоби: таблиця «Хімічна енергія й харчування», «Фотосинтез»; CD диск: «Структурні формули та просторові моделі молекул глюкози й фруктози», «Сахарози», «Крохмалю й целюлози»;колекція ацетатних тканин.

обладнання та реактиви: глюкоза (кристалічна її розчин), сахароза, розчини AgNO3, NH3 ,Na2CO3, CuSO4, NaOH , H2SO4(конц.), спиртовий розчин резорцину, акваріумна водорість елодея, настільна лампа, пробірки, колби, штативи, спиртівки, картопля, виноградний сік, крохмаль, вата, шматочок білого хлібу, йодна настойка, мед, клітковина, папір, клейстер, йогурт, маргарин, дистильована вода, тиглі, HNO3, CH3COOH, мультимедійний проектор, комп’ютер.

 Хід уроку

Структура уроку

 

Дії вчителя та учнів

I. Організаційний момент. (3 хв.)

II. Новий матеріал.

  1. Повідомлення теми, мети заняття.
  2. Мотивація навчальної діяльності.

План:

Актуалізація знань:

  1. Біологічна роль вуглеводів. Фотосинтез.
  2. Сполука вуглеводів. Загальна формула.
  3. Дослідження функціональних груп вуглеводів.
    • дослідження властивостей моносахаридів (глюкоза, фруктоза):
    • дослідження властивостей дисахаридів (сахароза)
    • дослідження властивостей полісахаридів; (целюлоза, крохмаль);
  1. Висновки досліджень.

III. Рефлексивно-Оцінювальний етап.

Актуалізація знань (фронтальне опитування) ( 3 хв.)

  • Що ви знаєте про вуглеводи?
  • Яку роль грають вуглеводи в житті живих організмів? (демонстрація таблиці «Хімічна енергія й харчування»)
  • У чому полягають біологічні функції вуглеводів?
  • Що служить джерелом вуглеводів? (демонстрація плаката «Фотосинтез»)

Чи можна побачити результат фотосинтезу? Виявляється немає нічого простіше [40].

Демонстрація хімічного експерименту: (5 хв)

У склянку 250 мл поміщаємо акваріумну водорость елодею й додаємо щіпку гідрокарбонату натрію (за рахунок гідролізу він збільшує вміст розчиненого вуглекислого газу у воді). Склянка встановлюється на демонстраційний стіл і освітлюється світлом настільної лампи. Через кілька хвилин відбувається виділення кисню у вигляді пухирців газу на поверхню води. (демонстрація таблиці «Фотосинтез»).

Питання до класу:

1. Які речовини утворяться в листах рослин з вуглекислого газу, що поглинається з повітря, і води під дією енергії світла?

2. Яку роль грає хлорофіл у реакції фотосинтезу?

При яких температурах відбувається процес утворення вуглеводів?

3. Які умови протікання фотосинтезу?

6CO2 + 6H2O + 2920 кДж → C6H12O6+ 6O2

Висновок: джерелом вуглеводів служать рослини, у яких протікають реакції фотосинтезу при плюсовій температурі й у присутності каталізатора хлорофілу.

Скажіть будь ласка, які особливості характерні  вуглеводам? Чи всі вуглеводи солодкі на смак? Як визначити чи відноситься дана речовина до класу «вуглеводи»?

 

«Вуглеводи»

Якщо ти прийшов з морозу,

І налив у склянку чай,

То гарненько сахарозу

В чашці ложкой помішай.

І глюкозу в винограді,

І лактозу в молоці,

Повсякденно люблять всі.

А крохмаль і целюлоза

Зовсім-зовсім не такі.

Якщо в чай ти їх положиш,

Несолодкі, не гіркі.

Існує якісна реакція на всі цукри. Ця реакція називається пробою Моліша.

Щоб компетентно розібратися в цьому питанні з'ясуємо спочатку загальну формулу вуглеводів. (самостійна робота учнів з підручником (3 хв) Записуємо формулу, схему класифікації вуглеводів і їхніх функціональних груп).

Сучасне поняття вуглеводи базується на подібності хімічної будови й властивостей речовин цього класу. Склад деяких з них не відповідає формулі Cn(H2O)m, наприклад багатоатомні спирти кільцевої будови, які мають один атом кисню в кільці; і, навпаки, багато речовин з подібним складом не є вуглеводами. Розглянемо класифікацію вуглеводів, які поділяють за числом залишків моносахаридів у молекулі, за числом вуглецевих атомів у моносахариді й природі карбонільної групи в ньому, відносно окислювачів [37].

Давайте спробуємо відповістити на запитання, чому спроба отруєння Распутіна з роману В.Пікуля «Нечистая сила» виявилася невдалою[39].

«Лазоверт со скрипом натянул резиновые перчатки, растёр в порошок кристаллы цианистого калия. Птифуры были двух сортов: с розовым и шоколадным кремом. Приподымая ножом их красивые, сочные верхушки, доктор щедро и густо насыщал внутренности пирожных страшным ядом». Коли Распутін сіл за стіл, він « с неохотой съел пирожное с ядом. Понравилось – потянулся за вторым. Юсупов внутренне напрягся, готовый увидеть пред собой труп. Но Распутин жевал, жевал. Он спокойно доедал восьмой птифур».

Чому ж отрута не подіяла? На це питання нам відповість група дослідників хімічні властивості глюкози. Розглянемо структурні формули глюкози, фруктози й сахарози. Досліджуємо які функціональні групи входять до складу вуглеводів, що пояснюють їхні хімічні властивості?

Демонстрація з допомогою мультимедійного проектора структурних формул, та об’ємних моделей молекул «Глюкози й фруктози», «Сахарози».

Клас ділиться на три групи - кожна група заздалегідь ,сідає за два столи, що стоять поряд й 15 хв. користуючись інструкцією досліджує дані речовини (глюкозу, сахарозу і крохмаль), записує рівняння хімічних реакцій, робить висновок (1 хв.), оформляє. Доповідає отримані результати дослідження класу один учень.

Вкінці роботи учнів вчитель робить пробу Моліша на глюкозу ,сахарозу, крохмаль і целюлозу. Учні роблять висновок.

У пробірку наливають 1 мл дистильованої води й в одну краплю вуглеводу. У розчин додають 2-3 краплі спиртового розчину резорцину(можна тимолу або нафтолу). Пробірку закріплюють у штативі під нахилом й по стінці обережно наливають 1-2 мл концентрованої сірчаної кислоти. Потім пробірки ставлять вертикально. У місці торкання сірчаної кислоти з водним розчином з'являється яскраво-червоне кільце, що підтверджує наявність у пробі вуглеводу. [38]

І група досліджує глюкозу.

Інструкція з дослідження глюкози: (групова робота)

(Роздаються методичні вказівки у вигляді роздрукованого тексту.)

1. Розглянемо водний розчин глюкози, отриманий із сахарози. Порівняємо дію розчину сахарози й виноградного соку при нагріванні з Ag2O у лужному середовищі.

Який висновок можна зробити в результаті гарної розчинності глюкози? (Висновок :гарна розчинність глюкози у воді дозволяє припустити, що у молекулі глюкози  наявна полярна функціональна група.)

2. Наявність карбоксильної групи в глюкозі можна визначити шляхом взаємодії розчину NaOH у кількості 2 мл і розчини CuSO4 у кількості 1 мл. Відбувається якісна реакція на багатоатомні спирти, яким є глюкоза.

Висновок: глюкоза є спиртом.

3. Проводимо реакцію «срібного дзеркала» яка дає із глюкозою (при нагріванні в присутності аміачного розчину) позитивний результат. Отже, вуглевод є альдегідом.

HOCH2(CHOH)4CHO + Ag2O → HOCH2(CHOH)4COOH + 2Ag

Висновок: глюкоза є альдегідом.

4. Існують [39] специфічні властивості лактози, подібно аліфатичним альдегідам вона приєднує молекулу синильної кислоти. Що дозволяє збільшувати довжину ланцюга вуглеводу.

HOCH2-(CHOH)4-COH + HCN → HOCH2-(CHOH)4-CHOH-CN

Чому ж отрута не подіяла?

Висновок: Глюкоза , котра містилася в тістечках прореагувала з ціаністим калієм, і утворила нетоксичну речовину – ціангідрид глюкози.

ІІ група досліджує целюлозу.

Інструкція з дослідження сахарози:

1. У пробірку до 2 мл розчину сахарози у воді долити 2 мл аміачного розчину оксиду срібла, нагріти на водяній бані. Що спостерігаєте?

2. У пробірку до 2 мл водного розчину сахарози додати кілька крапель H2SO4 (розб.) нагріти на водяній бані й охолодити в холодній воді додавши NaOH до слаболужного середовища; додати 2 мл аміачного розчину срібла й нагріти на водяній бані.

Чому сахароза не дає реакцію «срібного дзеркала»?

Які процеси відбуваються із сахарозою при нагріванні її розчині з кислотою. Чому після нагрівання проба з аміачним розчином оксиду срібла дає позитивний результат. Напишіть реакцію гідролізу сахарози.

ІІІ група досліджує крохмаль.

Інструкція з дослідження крохмалю (групова робота).

Одержання глюкози з картоплі [40].

Порядок роботи.

1. Доведіть експериментально, що картопля містить крохмаль.(Присутність крохмалю в картоплі виявляють за допомогою йоду)

2. Зберіть прилад. У колбу налийте 100 мол води й помістите дрібно нарізану картоплю (100 г) або крохмаль, додайте 10 мл розчину сірчаної кислоти (каталізатор).Закрийте її пробкою з газовідвідною трубкою.

3. Кип'ятите розчин крохмалю. Під дією H2SO4 відбувається гідроліз крохмалю.

4.В отриманому розчині перебуває продукт гідролізу крохмалю - глюкоза й залишок каталізатора H2SO4.. Кислоту нейтралізуємо CaCO3. Крейду додаємо невеликими порціями, збовтуючи колбу до припинення виділення пухирців газу.

5. Відфільтровуємо залишок картоплі й осад, сульфату кальцію, щ випав.

6. Відлити в пробірку небагато фільтрату й провести реакцію «срібного дзеркала».

7. Ще небагато фільтрату долити до тиглю і випарити до появи білих кристалів глюкози.

8. Визначити наявність крохмалю в шматочку білого хлібу, меді, клітковині, папері, ваті, клейстері, йогурті, маргарині (на вибір).

Прополощіть ретельно рот водою. Наберіть 2 мл слини в мірний циліндр. Додайте води в циліндр до 10 мл. Цей фермент містить амілазу. Змішайте 5 мл крохмалю з 1 мл ферменту в пробірці й взявши через 30 сек після перемішування краплю розчину зробіть пробу на крохмаль. І так доти, поки крохмаль з’явиться у пробі, з різницею інтервалу 30 сек. Потім запишіть загальний час, що пішов на ферментацію крохмалю.

Висновок: Крохмаль є вуглеводом. Наявність крохмалю можна визначити дією спиртової настойки йоду на досліджувану речовину. При кип'ятінні крохмалю виділяється глюкоза, про що свідчить реакція «срібного дзеркала». Фермент амілаза дозволяє людському організму розщеплювати крохмаль у результаті реакції гідролізу на протязі певного часу. Крохмаль є джерелом одержання глюкози.

Обговорення і узагальнення отриманих даних. (10 хв.)

Для організму людини крохмаль, поряд із сахарозою, глюкозою фруктозою слугують джерелом інергії.

Всі вуглеводи поділять на моно, -ди й полісахариди. Класифікуються вуглеводи за числом залишків моносахаридів у молекулі, за числом вуглецевих атомів у моносахариді й природі карбонільної групи в ньому, відповідно окислювачів. Вуглеводи. які не можна гідролізувати у більше просту сполуку, називають моносахаридами. Якщо вуглевод містить кілька залишків моносахаридів і утворює їх при гідролізі, його називають олігосахаридом. Полісахариди представляють собою природні полімери, що складаються з декількох сотень і навіть тисяч залишків моносахаридів. Олігосахариди, що здатні вступати в реакцію «срібного дзеркала» - називаються відновлюючі, у противному випадку - що не відновлюючі. До вуглеводів належить: сахароза (дисахариди); глюкоза, фруктоза (моносахариди);целюлоза, крохмаль (полісахариди). Їх можна визначити пробою Моліша. Вуглеводи можуть бути солодкими й не солодкими на смак. У результаті дослідження можна констатувати, що до складу вуглеводів входять функціональні групи: альдегідна й гідроксильна група, які можна визначити за допомогою якісних реакцій.

V. Рефлексивно-Оцінювальний етап. (4 хв)

Повернемося до теми сьогоднішнього уроку.

  1. Яку мету ми поставили на початку його ?
  2. Чи вдалося нам її досягти?
  3. До якого висновку ми прийшли?

Диференційоване домашнє завдання:

Усім: на основі матеріалу підручника і опорного конспекту скласти розповідь з даної теми.

По бажанню: скласти рівняння реакції ціаністого калію з глюкозою, записати рівняння гідролізу сахарози.

VІ. Підсумки уроку.

Які є питання до мене?

Що було не зрозумілим?

Оцінка роботи на уроці.

Вітання.

Підготовка аудиторії до роботи.

Перевірка наявності учнів.

Інструктаж з техніки безпеки.

 

 

Розповідь вчитееля.

 

 

Усне повідомлення вчителя.

 

Учні відповідають усно.

 

 

 

 

Розповідь вчителя і демонстрація досліду.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель задає питання.

 

Учні відповідають на питання:

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з класом.

 

 

 

Після відповіді учнів вчитель розповідає вірш

 

 

 

 

 

 

 

Учні працюють з підручником.

 

 

 

Розповідь вчителя.

 

Робота з підручником.

 

 

 

Розповідь вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель зачитує уривок з роману.

 

 

 

 

 

 

 

 

Демонстрація.

 

 

Групова робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснення вчителя.

 

 

Вчитель слідкує за виконанням практичної роботи і дотриманням правил з техніки безпеки

 

Після кожного досліду учні роблять висновок.

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснення вчителя.

 

 

Вчитель задає питання.

Учні відповідають з робочого місця.

 

 

Учні проводять дослід і роблять висновок.

 

 

 

 

 

Пояснення вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок робить клас з допомогою вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення

результатів досліджень.

 

 

 

 

 

Узагальнення отриманих знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Тестові завдання з теми «Вуглеводи».

 

Записуючи відповіді на завдання тесту, обведіть букви, що відповідають твердженням, які ви вважаєте правильними, і закресліть букви, що відповідають твердженням, які ви вважаєте неправильними. Якщо  при відповіді буде не відмічена хоча б одна відповідь, або буде відмічено невірне твердження , завдання не зараховується.

 

Варіант 1

1. Які з перерахованих речовин належать до класу вуглеводи? Виберіть правильну відповідь.

А. Цукор.

Б. Поварена сіль.

В. Оцет.

Г. Желатин.

2. Який з перерахованих полісахаридів є основною запасною речовиною рослин? Виберіть правильну відповідь.

А. Целюлоза.

Б. Хітин.

В. Глікоген.

Г. Крохмаль.

3. Серед тверджень щодо застосування полісахаридів укажіть всі правильні.

А. Целюлозу застосовують як відновник у виробництві сталі.

Б. Крохмаль і його похідні застосовують у харчовій промисловості.

В. Целюлозу використовують у виробництві целофану.

Г. Хітин використовують у будівельній промисловості як опорний матеріал.

4. Які з перерахованих речовин належать до моносахаридів, що входять до складу полісахаридів? Вкажіть всі правильні відповіді.

А. 

Б. 

В. 

Г. 

5. Які з перерахованих реагентів дозволяють довести наявність гідроксильних груп у молекулах вуглеводів? Укажіть всі правильні відповіді.

А. Аміачний розчин оксиду срібла.

Б. Перманганат калію в присутності азотної кислоти.

В. Оцтовий ангідрид.

Г. Гідроксид міді (II) у лужному середовищі.

6.  Моносахарид містить шість атомів вуглецю, вступає в реакцію срібного дзеркала, входить до складу молочного цукру, досить рідко зустрічається у вільному вигляді. Серед наведених тверджень укажіть всі правильні.

А. Це ізомер фруктози.

Б. Це цукор, що відновлює.

В. Молекулярна формула цього моносахариду С6Н10О5.

Г. Цей моносахарид — глюкоза.

Варіант 2

1. Які з перерахованих речовин належать до класу вуглеводи? Виберіть правильну відповідь.

А. Ацетат натрію.

Б. Сода.

В. Крохмаль.

Г. Лимонна кислота.

2. Який з перерахованих полісахаридів є основною запасною речовиною тварин? Виберіть правильну відповідь.

А. Целюлоза.

Б. Хітин.

В. Глікоген.

Г. Крохмаль.

3. Серед тверджень щодо вуглеводів укажіть всі правильні.

А. Всі вуглеводи проявляють кислотні властивості.

Б. Всі вуглеводи мають солодкий смак.

В. Всі вуглеводи містять карбоксильні групи.

Г. Вуглеводи мають блакитне забарвлення.

4. Серед тверджень щодо хімічних властивостей моносахаридів укажіть всі правильні.

А. Глюкоза вступає в реакцію срібного дзеркала.

Б. Фруктоза вступає в реакцію зі свіжоосадженим гідроксидом міді (II).

ВУ результаті молочнокислого зброджування з однієї молекули глюкози утвориться дві молекули молочної кислоти.

Г. Глюкоза відновлюється воднем до шестиатомного спирту сорбіту.

5.  Які функціональні групи завжди є в молекулах полісахаридів? Серед наведених відповідей укажіть всі правильні.

А. 

Б. О —

В. 

Г. — ВІН

 

6.  Які з перерахованих речовин належать до складних вуглеводів? Укажіть всі правильні відповіді.

А. Протеогліканы.

Б. Гліколіпіди.

В. Ліпопротеїни.

Г. Нуклеопротеіди.

Варіант 3

1. Які з перерахованих речовин належать до класу вуглеводи? Виберіть правильну відповідь.

А. Синильна кислота.

Б. Целюлоза.

В. Селітра.

Г. Вітамін А.

2. Який полісахарид є основою зовнішнього покриву комах? Виберіть правильну відповідь.

А. Целюлоза.

Б. Хітин.

В. Глікоген.

Г. Крохмаль.

3. Серед тверджень щодо застосування вуглеводів укажіть всі правильні.

А. Вуглеводи становлять основу целюлозно-паперової промисловості.

Б. Вуглеводи використовують для одержання вибухових речовин.

В. Вуглеводи використовують у силікатній промисловості.

Г. Вуглеводи застосовують у якості отрут.

4. Серед тверджень щодо хімічних властивостей полісахаридів укажіть всі правильні.

А. Крохмаль вступає в реакцію срібного дзеркала.

Б. Крохмаль утворить забарвлену сполука з йодом.

В. Целюлоза вступає в реакцію етерифікації з азотною кислотою.

Г. Целюлоза вступає в реакцію з киснем з утворенням діоксиду вуглецю й води.

5. Які з речовин належать до простих вуглеводів? Серед перерахованих відповідей укажіть всі правильні.

А. 

Б. 

В. 

Г. 

6. Які з перерахованих реагентів дозволяють довести наявність альдегідних груп у молекулах вуглеводів? Укажіть всі правильні відповіді.

А. Аміачний розчин оксиду срібла.

Б. Перманганат калію в присутності азотної кислоти.

В. Оцтовий ангідрид.

Г. Гідроксид міді (II) у лужному середовищі.

 

Коди відповідей

 

Завдання

Варіант

1

2

3

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

 

А

Г

Б,В

В,Г

А,Б

 

В

В

А,В,Г

Б,Г

А,Б

 

Б

Б

А,Б

Б,В,Г

А,Б

 

 

Критерії оцінки роботи:

  1. 1-2 завдання оцінюються по 1 балу за правильну відповідь;
  2. 3-4 завдання оцінюються по 2 бали за правильну відповідь;
  3. 5-6 завдання оцінюються по 3 бали за правильну відповідь;

 

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

Кількість набраних

балів

Оцінка

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

12

11

10

12

11

10

Високий

9

8

7

9

8

7

Достатній

6

5

4

6

5

4

Середній

3

2

1

3

2

1

Початковий

 

Додаток 3

Апробація. Анкетування .

«Діагностика якості проведеного уроку в 11 класі на тему: Вуглеводи»

Варіант 1.(Закрите анкетування.)

Завдання: Оцініть, будь ласка, за 12 бальною системою, на Ваш погляд, проведений урок хімії в 11 класі на тему: «Вуглеводи»

1. Урок сподобався   ____________________

2. Урок був цікавим (з’явилася зацікавленість хімією)____________

3. Постановка і проведення уроку _____________

4. Урок приніс нові знання ___________

5. Завдання на уроці _____________

6.  Швидка зміна форм діяльності ________________

7. Урок приніс нові враження, відчуття  _____________

8. Були деякі ускладнення __________

9. Лекційні методи роботи ____________

10. Урок не приніс нічого нового _________

11. Урок  був важким і незрозумілим _________

12.Урок не сподобався ____________

 

Побажання: ____________________________________________________________

                    

Варіант 1.(Відкрите анкетування.)

 

  1. Прізвище, ім’я.
  2. Клас.
  3. Стать.
  4. Вам сподобався урок?
  5. Вам було цікаво?
  6. Чи приніс Вам цей урок нові знання?
  7. Які?
  8. Що саме Вам сподобалося на уроці?
  9. Яка частина уроку Вам сподобалася більше?
  10. Що було незрозуміло?
  11. Що було важким, складним для засвоєння?
  12. Що було найцікавіше?
  13. Що не сподобалося?
  14. Ваші нові враження, відчуття.
  15. Що ви винесли з уроку?
  16. Що Вам найбільше запам’яталося?
  17. Що Вам з даних знань знадобиться у житті?
  18. Здобуті знання для Вас нові?
  19. Чи здивував Вас цей урок?
  20. Якщо так, то чим саме?
  21. Що б Ви хотіли змінити?
  22. Яким би Ви хотіли бачити цей урок?
  23. Чи змінилося Ваше ставлення до уроків хімії?
  24. Чому?
  25. Чи цікавитеся Ви хімією як наукою, її здобутками?
  26. Чому?
  27. Чи хотіли б Ви й далі поглиблювати свої знання у цій галузі?
  28. Чому?
  29. Що корисного Ви взнали для себе з цього уроку?
  30. Чи хотіли б Ви, щоб далі уроки проводились у такому ритмі?
  31. Чому?
  32. Вам тал легше засвоювати матеріал?
  33. Чому?
  34. Побажання _____________________________________________________________

 

                                                                                                                                                           

 

Уроки в 9 класі

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Архів записів

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz