П`ятниця
16.04.2021
19:43
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
урок 3 »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

УРОК 2

Тема: Періодичний закон

Мета:

  • ознайомити дітей з історією відкриття періодичного закону та суттю періодичного закону Д. І. Менделєєва;
  • розвивати вміння встановлювати взаємозв’язки між елементами, логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки;
  • виховувати науковий світогляд.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали: періодична система Д.І.Менделєєва, інтерактивна дошка.

ХІД УРОКУ

Структура уроку

Вид діяльності

 Перевірка домашнього завдання

Вчитель читає твердження, учні відповідають «так» чи «ні».

Діти обмінюються зошитами і перевіряють роботи звіряючи відповіді з інтерактивною дошкою.

ІІ. Активізація опорних знань

  1. Поясніть, чому з’явилася необхідність класифікувати хімічні елементи?
  2. Які природні сімейства хімічних елементів вам відомі?
  3. Які вчені намагалися систематизувати хімічні елементи?
  4. Яку спробу ви вважаєте найбільш вдалою?

ІІІ. Оголошення теми та задач уроку

Разом з учнями вчитель формує тему і задачі уроку

IV.Мотивація навчальної діяльності

И каждый знак её взлелеяв

Суровым  гением своим,

Поведал миру Менделеев

В природе понятое им…

А.Чивилихин

V. Вивчення нового матеріалу

1.Історія відкриття Періодичного закону

Виступ творчої групи з доповіддю на дану тему.

2.Відкриття Періодичного закону

- Давайте уявимо себе юними дослідниками минулого і спробуємо самі дослідити закономірності властивостей хімічних елементів, знаючи, що за основу побудови періодичної системи треба взяти атомні маси елементів. Розташуйте 18 елементів в ряд за атомними масами.

- Пропоную вам знайти елементи з подібними властивостями і підкреслити їх: Перший ряд підкреслює однією лінією лужні елементи, другий ряд – галогени двома лініями, третій ряд-інертні гази трьома лініями.

- Зверніть увагу, чи повторюються через певні, однакові проміжки( тобто періодично) елементи з подібними властивостями?

Ось саме цю закономірність багато років тому помітив і великий російський вчений Д. І. Менделєєв і сформулював закон на основі якого потім створив періодичну систему.

Періодичний закон Д. І. Менделєєва: властивості речовин перебувають в періодичній залежності від відносних атомних мас.

Сучасне формулювання періодичного закону: властивості елементів і речовин перебувають у періодичній залежності від заряду ядра атома.

VІ. Закріплення знань

Заповніть таблицю і сформулюйте висновки:

Елемент

3Li

4Be

5B

6C

7N

8O

9F

10Ne

Тип елементу

 

 

 

 

 

 

 

 

Формула оксиду

 

 

 

 

 

 

 

 

Характер оксиду

 

 

 

 

 

 

 

 

Формула

гідрооксиду

 

 

 

 

 

 

 

 

Характер

гідрооксиду

 

 

 

 

 

 

 

 

Елемент

11Na

12Mg

13 Al

14Si

15P

16S

17Cl

18Ar

Тип елементу

 

 

 

 

 

 

 

 

Формула оксиду

 

 

 

 

 

 

 

 

Характер оксиду

 

 

 

 

 

 

 

 

Формула

гідрооксиду

 

 

 

 

 

 

 

 

Характер

гідрооксиду

 

 

 

 

 

 

 

 

Можна сформулювати такі висновки:

Металічні властивості у періоді……., а неметалічні……..

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати § 21,ст.133№ 189, №190 письмово

VІ. Підсумки уроку

- У мене є чарівна квітка. Щоб розгадати її таємницю необхідно відірвати по пелюсточці і доповнити речення на зворотному її боці.

 Хімічний диктант

 

Взаємоперевірка,

оцінювання

 

Фронтальне опитування

 

 

 

 

 

Коментар вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь учнів

 

 

Дослідна робота

Групова робота

 

 

 

 

Формулювання висновку

 

 

Запис закону до зошита

 

 

 

 

Самостійна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментар вчителя

Гра «Квітка-чарівниця»

(додаток 3).

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Архів записів

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz