Перевірка домашнього завдання
Вчитель читає твердження, учні відповідають «так» чи «ні».
Діти обмінюються зошитами і перевіряють роботи звіряючи відповіді з інтерактивною дошкою.
ІІ. Активізація опорних знань
- Поясніть, чому з’явилася необхідність класифікувати хімічні елементи?
- Які природні сімейства хімічних елементів вам відомі?
- Які вчені намагалися систематизувати хімічні елементи?
- Яку спробу ви вважаєте найбільш вдалою?
ІІІ. Оголошення теми та задач уроку
Разом з учнями вчитель формує тему і задачі уроку
IV.Мотивація навчальної діяльності
И каждый знак её взлелеяв
Суровым гением своим,
Поведал миру Менделеев
В природе понятое им…
А.Чивилихин
V. Вивчення нового матеріалу
1.Історія відкриття Періодичного закону
Виступ творчої групи з доповіддю на дану тему.
2.Відкриття Періодичного закону
- Давайте уявимо себе юними дослідниками минулого і спробуємо самі дослідити закономірності властивостей хімічних елементів, знаючи, що за основу побудови періодичної системи треба взяти атомні маси елементів. Розташуйте 18 елементів в ряд за атомними масами.
- Пропоную вам знайти елементи з подібними властивостями і підкреслити їх: Перший ряд підкреслює однією лінією лужні елементи, другий ряд – галогени двома лініями, третій ряд-інертні гази трьома лініями.
- Зверніть увагу, чи повторюються через певні, однакові проміжки( тобто періодично) елементи з подібними властивостями?
Ось саме цю закономірність багато років тому помітив і великий російський вчений Д. І. Менделєєв і сформулював закон на основі якого потім створив періодичну систему.
Періодичний закон Д. І. Менделєєва: властивості речовин перебувають в періодичній залежності від відносних атомних мас.
Сучасне формулювання періодичного закону: властивості елементів і речовин перебувають у періодичній залежності від заряду ядра атома.
VІ. Закріплення знань
Заповніть таблицю і сформулюйте висновки:
Елемент
|
3Li
|
4Be
|
5B
|
6C
|
7N
|
8O
|
9F
|
10Ne
|
Тип елементу
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Формула оксиду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Характер оксиду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Формула
гідрооксиду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Характер
гідрооксиду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Елемент
|
11Na
|
12Mg
|
13 Al
|
14Si
|
15P
|
16S
|
17Cl
|
18Ar
|
Тип елементу
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Формула оксиду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Характер оксиду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Формула
гідрооксиду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Характер
гідрооксиду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Можна сформулювати такі висновки:
Металічні властивості у періоді……., а неметалічні……..
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати § 21,ст.133№ 189, №190 письмово
VІ. Підсумки уроку
- У мене є чарівна квітка. Щоб розгадати її таємницю необхідно відірвати по пелюсточці і доповнити речення на зворотному її боці.
|