Триєдина мета до розділу «Періодична система хімічних елементів
Д. І. Менделєєва. Будова атома»
Виховна і пізнавальна мета: зацікавити дітей історією класифікації хімічних елементів і створенням періодичної системи, відкриттям будови атома та радіоактивності, виховувати бережливе ставлення до природи, науковий світогляд розуміння важливості знань про атом, як найменшу частинку всього живого і неживого на Землі.
Навчальна мета: ознайомити дітей зі способами класифікації хімічних елементів, відкриттям та значенням періодичного закону, будовою періодичної системи хімічних елементів Д. І. Менделєєва, будовою та відкриттям атома, поняттями радіоактивність та ізотопи, їх значенням;
Розкрити взаємозв’язок властивостей елементів та їх сполук з їх місцем в періодичній системі Д. І. Менделєєва і будовою атома;
Розкрити значення періодичного закону та відкриттів таких відомих вчених як Д. І. Менделєєв, Марія Складовська-Кюрі, П’єр Кюрі, Резерфорд,
Навчити дітей працювати з періодичною системою, рахувати задачі, складати електронні формули атомів хімічних елементів, встановлювати кількісний склад атома за періодичною системою хімічних елементів Д. І. Менделєєва.
Розвиваюча мета: розвивати інтерес та пробуджувати творчу активність учнів на теренах хімічної науки, розвивати вміння аналізувати та систематизувати навчальний матеріал, працювати в групах, самостійно, з додатковою літературою та інформоційно-комунікативними технологіями, розвивати творчий потенціал учнів при самостійному створенні схем, таблиць-опор, комп’ютерних презентацій. Формувати свідоме ставлення до навчання, критичне ставлення до себе і до товаришів і процесі самооцінки і взаємоперевірки знань при груповій роботі на заняттях; розширити творчу співдружність учителя і учня, учня і колективу класу у процесі підготовки до результативно-творчого заняття.
Епіграф до розділу:
Весь мир большой от «А» до «Я»,
Земля и небо, ты и я,
Трава, песок и снегопад,
И ядер атомных распад,
И солнца свет , и блеск Луны
В таблице той заключены.
И сложность в ней, и простота,
Вселенной нашей красота,
И в каждой клетке и везде:
Что? Почему? Зачем? И где?
Форми та методи навчання: індивідуальна робота, групова та між групова робота, фронтальна робота, ілюстративний, пояснювально-ілюстративний, пізнавально-пошуковий, частково-пошуковий, творчий, практичний, наочний (демонстрації ), практичний метод співпраці учня з вчителем, зв’язку предмету з життям, проектна діяльність, ігровий.
Міжпредметні зв’язки: інформатика ( комп’ютерна підтримка, створення презентацій ), фізика ( будова атома, ізотопи, ядерні реакції ), математика
( обчислення), біологія ( вплив радіоактивності на живі організми).
Періодична система хімічних елементів
Д. І. Менделєєва. Будова атома
Урок №1. Історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів
Урок №2. Періодичний закон
Урок №3. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва
Урок №4. Будова атома
Урок №5. Радіоактивні та стабільні ізотопи. Радіоактивне випромінювання
Урок №6. Рух електронів в атомі. Поняття про орбіталь. Розподіл електронів в атомі
Урок №7. Будова електронних оболонок атомів елементів
Урок №8. Класифікація хімічних елементів і структура Періодичної системи
Урок №9. Взаємозв’язок між будовою електронних оболонок та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном
Урок №10. Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у Періодичній системі та будовою атома
Урок №11. Життя та наукова діяльність Д. І Менделєєва
Урок №12. Подорож по періодичній системі хімічних елементів
Д. І. Менделєєва. Будова атома
|