П`ятниця
16.04.2021
20:45
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
Урок 8 »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

УРОК 8

ТЕМА: Класифікація хімічних елементів і структура Періодичної системи

Мета:

  • ознайомити дітей з класифікацією хімічних елементів, з залежністю будови електронних оболонок атомів від структури періодичної системи;
  • систематизувати та узагальнювати знання учнів про правила заповнення електронних оболонок атомів, складання електронних конфігурацій атомів хімічних елементів;
  • виховувати науковий світогляд, вміння працювати в групах, спостерігати, аналізувати, робити висновки.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, плакати «Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів», інтерактивна періодична таблиця Д. І. Менделєєва, дидактичні картки з завданнями.

ХІД УРОКУ

Структура уроку

Вид діяльності

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Два учні біля дошки виконують письмове домашнє завдання.
  2. Три учні працюють з картками:

Картка №1

Приведіть у відповідність вирази, що характеризують взаємозв’язок між положенням елемента в Періодичній системі та будовою атома:

  1. Номер періоду
  2. номер групи
  3. порядковий номер

А. Кількість електронів на зовнішньому рівні

Б. Кількість протонів

В. Кількість енергетичних рівнів

Г. Завершеність рівня

Д. Кількість електронів в атомі.

Е. Заряд атомного ядра

Картка №2

  1. Намалюйте електронну будову атомів:

Хлору та Гелію.

  1. Вкажіть елемент, який має таку формулу:
  1. 1s22s2
  2. 1s22s22p1

Картка №3

  1. Намалюйте електронну будову атомів:

Літію та Аргону.

  1. Вкажіть елемент, який має таку формулу:
  1. 1s22s22p3
  2. 1s22s22p63s2

Хімічний диктант з взаємоперевіркою

Відповідати на питання «так» чи «ні».

  1. Перший період містить лише 2 елемента.
  2. Сьома група періодичної системи закінчується інертним газом.
  3. Металічні властивості в періоді зростають.
  4. На одній електронній орбіталі одночасно може знаходитись 4 електрони з однаковими спінами.
  5. Номер групи вказує на кількість електронів на останній орбіталі.
  6. У атома Купруму 2 електрони на останній орбіталі.
  7. Протон не несе ніякого заряду
  8. Кількість електронів в атомі відповідає порядковому номеру.
  9. р-електрони рухаються по спіралі.
  10.  Максимальна кількість електронів елементів 2 періоду становить 10.

Діти обмінюються зошитами і перевіряють роботи однокласників за інтерактивною дошкою.

ІІІ. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності.

Вчитель пропонує згадати класифікацію елементів і зміну їх властивостей в залежності від розміщення в періодичній системі.

- Як ви гадаєте, врахувавши і будову атома і його властивості, чи врахував Д. І. Менделєєв при складанні Періодичної системи класифікацію елементів?

IV. Оголошення теми та задач уроку

V. Вивчення нової теми

1. Класифікація хімічних елементів за будовою енергетичних рівнів

Під час розповіді вчителя учні складають з його допомогою опорну схему( додаток 10).

Діти розглядають місце розташування в Періодичній системі і будують будову та електронну формулу атомів Оксисену та Феруму. Роблять висновки щодо їх класифікації за будовою енергетичних рівнів.

 

2. Металічні та неметалічні елементи

Запитання для дослідницького завдання:

  • Зобразіть будову електронної оболонки атомів Натрію, Силіцію, Сульфуру, Аргону.
  • Що спільного та відмінного в їх електронній будові.
  • До якого періоду належать ці елементи?
  • Як змінюються властивості елементів у запропонованому ряду?
  • Яку кількість електронів мають ці елементи на зовнішньому електронному шарі?
  • Як ви вважаєте, чи пов’язана кількість електронів на зовнішньому електронному шарі атома з його хімічними властивостями?

VІ. Закріплення знань

  1. Випишіть із запропонованого переліку s, р, d, f-елементи: Магній, Хром, Неон, Алюміній, Титан, Фосфор, Гідроген, Бром, Уран, Аргентум, Вольфрам, Скандій.
  2. Що спільного в будові атомів Берилію, Магнію та Кальцію.
  3. Який елемент другого періоду є електронним аналогом елемента з порядковим номером 14? Напишіть електронні конфігурації цих елементів.

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал параграфу, виконати завдання після параграфу письмові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота біля дошки

Робота з дидактичними картками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хімічний диктант

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Взаємоперевірка робіт за інтерактивною дошкою

Бесіда

 

 

Створення проблемної ситуації

Коментар вчителя

 

 

 

Складання опорної схеми

 

Робота з таблицею

 

Дослідна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формулювання висновків разом з вчителем.

 

Самостійна робота

 

 

Бесіда

 

Завдання

 

 

 

Коментар вчителя

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Архів записів

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz