І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
- Як класифікують хімічні елементи за будовою енергетичних рівнів?
- Чим обумовлюються металічні та неметалічні властивості елементів?
- Які електрони називають валентними?
- Як можна визначити число валентних електронів в оболонках атомів хімічних елементів головних підгруп?
Експрес-контроль
Завдання
1 варіант
Напишіть електрону конфігурацію та схему будови атому Мангану.
2 варіант
Напишіть електрону конфігурацію та схему будови атому Мангану.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Існує легенда, що одного разу побачивши «місце проживання» елементів чаклунка не бачивши жодної з речовин, які вони утворюють, назвала окремо метали та неметали. А ще вона сказала: «Ви всі хіба не бачите, це ж ніби планети, кругленькі, але різних розмірів, одна куля більша, інша менша, це залежить від їх властивостей.»
- Як ви гадаєте це вигадка, чи можливо в словах чаклунки була істина?
ІV.Оголошення теми та задач уроку
V. Вивчення нової теми
1. Залежність металічних та неметалічних властивостей від будови зовнішнього електронного шару
Розповідь вчителя
2. Поняття про електронегативність
- Радіус атома
3. 1. Введення поняття радіуса атома.
3. 2. Залежність властивостей елементів від розміру радіуса атома і положення елемента в періодичній системі.
На основі розповіді вчителя діти створюють схему:
«Зміна радіусів атомів в періодах»
- збільшується кількість протонів та електронів;
- радіус атома не змінюється;
- збільшується електронегативність;
- на початку періоду атоми легко віддають електрони – типові метали; в кінці періоду атоми легко приєднують електрони – типові неметали.
- В періодах зростають неметалічні властивості.
« Зміна радіусів атомів в групах»
Збільшується кількість електронних рівнів
Збільшуються кількість атомів
Послаблюється протягування електронів до ядра
Послаблюється здатність приєднувати електрони
Збільшуються металеві властивості
VI. Закріплення знань
- Радіус якого атома найбільший: Бора, Літію, Берилію, Флуору.
- який елемент виявляє найбільшу електронегативність: Сульфур, Алюміній, Хлор, Фосфор.
3.Розмістіть:
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал параграфу, виконати завдання в зошиті письмове.
|